DivShare

6 Ağustos 2009 Perşembe

Bir Ahmedi



Kim örter üşüsem üstümü, hangi görünmeyen el.
Yeter artık! Lanetinmiyim ben bunca acı bana neden?
Neyim oldu! İçimdeki yaradan verdiğin yokluktan
Çekiyorum hayatı, sırf sen yaşattığın için.

Hangi kalem, hangi şair dile döker benim feryadımı.
Kim dayanır kaderime! Ne sefalet ne yokluk anlatır beni
Bin ağıt bir ah var içimde yaz bakalım yaz beni sen şairsen
Şu virane dışında, bilsin ki dünya; yaşıyor, ölmemiş bir Ahmedi.

Kimi doğar! Anadan şanslı, kimi çarpar çiğner insanları,
Aranızda yaşar bir şeytan, kimse görmez! beni görenler size nah olsun!
Ne zaman çıksam karışsam aranıza! Çevirirsiniz iğrenen, acıyan bakışları
Ve soylu ve kibirli tavrınızla kırın bakalım bir Ahmedi.

Oysa! benim dedem canını vermiş Vatan uğruna, kimin için?
Bir hain kaçsın savaştan mala mülke sarılsın diye!
Çünkü sefalet çünkü rezalet kaldı bize
O hiç bilmedi öldüğünü bir hain için.

Siz, kaç kere kaldırırsınız semaya başınızı ve neye bakarsınız?
Mehtabın güzelliğine mi yıldızların duruşuna mı?
Çıplak gözle neyi arzu eder ne için yanarsınız?
Kudretin kendi duruyor orda kim gönül gözüyle bakıyor bir kez.

İşte ben, yaşıyorum bu kubbenin altında senin gibi ve diğerleri gibi.
Aynı havayı soluyor, aynı suyu içiyor ama aynı kaderi paylaşmadan
Bir olmuşuz, çok olmuşuz, tarih boyu var olmuşuz, bana ne!
Beni görmeyen, tanımayan, saymayan devletin içinde bir Ahmedi.

A.İlhan ARSLAN

Hiç yorum yok: