DivShare

21 Nisan 2009 Salı

Şairle Şiir Gibi Hayat

Bazan sokaklarda yürürken,sanki bir el dokunur zamana, hissetiğiniz kaybolur gözünüzdeki parıltı söner.İçinizde ki başka olur, aklınız karışırır sanki zaman yaşanmıştı ve bir şeyler tekrar ediyordu gibi hayatın rengi solar.O an ki mutluluk eriyverir içinizden akıp gider.Giden, neydi diye dalarsınız geçmişe aklınız zamanda kaybolur.



BENİ BU MAHALLE BİTİRDİ

Serin ve alaca karanlık tı vakit

Köşe başındayım bir dükkân önünde

Sigaramı yaktım!

Ve öyle derin çektim ki ciğerlerime

Sanki bütün damarlarım açıldı

Bir an başka geldi dünya bana

Ben bu mahalleye hiç alışamadım.

Anladım ki boşa geçmiş giden günler

Şehir büyüdükçe ben küçüldüm

Küçüldükçe şehir büyüdü.

İnsanlar geldi yeni yeni

Diyarlarını terk edip mahallemize

Aş için yeni bir umut ve beklentiyle

Mantar gibi çoğaldı evler boş arsa

Tarla bahçe ot vermez oldu

Kalmadı çocukluğumdaki kuşların cıvıltısı

Top koşturduğumuz toprak saha

Bulamazdık sokaklarda tek bir kız

Şöyle gönlünce âşık olamadım

Gençliğim hayal kurmakla geçti

Mecmualarda gördüğüm kadınlara yanmakla

Tutamadım narin bir el dokunamadım

Şimdi sokaklar cıvıl cıvıl

Her adım başka bir yüz

Ve her yüz bana yabancı geliyor.

Hep ileri baktım aklımda geçmişim

Aynı sokaklarda geçen otuz dört yıl

Bu filmi sarmak istiyor yüreğim geriye

Bu anda nedir bu içimdeki eza

Yalnızlığını görmek

İnsanların geçip giderken

Alakasızlığında ezilmek

El sallayamadan bir öpücük konduramadan

Her geçen gün küçülmek

Beni bu mahalle bitirdi.

Altan İlhan ARSLAN

Hiç yorum yok: