DivShare

16 Mayıs 2009 Cumartesi

GARP CEPHESİNDEN BİR SES VAR

Bu şiiri birinci dünya savaşına atıfda bulunarak yazmıştım.Maalesef savaşlar hiç bitmiyor ölenlerin anısına saygı gösterilmiyor.



Daha ilk ışıklarıyla namlunun

Parçaladığı vücutlar gördüm

Kulakları yırtan o acı sesin

Yüreğime saldığı korkuyu gördüm.



Alışacak dedim her geçen saat

Atıldıkça ölümün üstüne bu surat

Her yerden yükselirken o derin feryat

Bir tabur askerin öldüğünü gördüm.



Ölümle yıkanmış kanlı siperden

Çıkıyordu bin asker korku bilmeden

Garp cephesinde her an yeniden

Şuursuz ölüme koşarken gördüm.



Westhus, Heie, Paul, Baumer…

Onların bir hayale can verdiği yer

Bir asra yaklaşırken barış diyenler

Ölümsüz hayali ezerken gördüm.



Üstünden yetmiş yıl geçmiş Olsada

Hala titriyor toprak mezarlarıyla

Daha sindiremeden milyon ölüyü bağrında

Yeniden savaşların dirildiğini gördüm.





Garp cephesinden bir ses var

Yükseliyor yankısı arşa kadar

Kefensiz topraktan seslenir onlar

Barış, barış diyen ruhları gördüm.



A.İlhan ARSLAN

Hiç yorum yok: