DivShare

23 Temmuz 2010 Cuma

Saklı Niyetler Görünmeyen Hisler

    
           İnsanların gerçekte neler hissettiğini anlamak o kadar zordur ki sokakta, karşınızda, yanınızda, evinizde yâda memleketinizde bildiğiniz, tanıdığınız kişi sizin dostluğunuza, arkadaşlığınıza yahut eşiniz olmaya layık mıdır? Yüzüne baktığınızda gördüğünüz gerçek midir? Yani samimiyet ve içtenlik görebiliyor musunuz? Reel olan bir tek şey varsa sadece görsel bir ifade sanal bir yaklaşım olabilir. O nu ancak niteliksel bir hayat süzgecinden geçirdikten sonra değerlendirebilirsiniz. Bir perdenin arkasında kalan gerçek niyetler ancak hayatın akışı içinde, insanın niteliğini ortaya koyabilir. İşte o perdeler artık çorap söküğü gibi ortaya çıkmakta, kimin ne olduğunu sözle değil yazıyla tarihe düşürmektedir. Bunda bir acayiplik yok diyenlerin kendi eksenine yakından bakmasında fayda vardır. Kendi karanlığında, başkalarının ışığıyla hayat arayanların hiçbir zaman yürüyecek yolu olmamıştır. Ancak; kısa pasajlar halinde yapılan çıkışların, geriye dönüşleri azımsanmayacak büyük kayıpları beraberinde getirmiştir. Her ne yönden olursa olsun, hiç kimse layık olmadığı bir durumla yüzleşmemiştir. Hiçbir başlangıç sonuçsuz kalamaz. Atılan her adım mutlaka ve mutlaka bir sonuca gidecektir.  Bu mealde şunu sorgulamak gerekir << ben sana bakınca sadece bir suret görüyorum, ancak yaşamın bize verecekleri ile senin içsel yüzünü görmem mümkün olabilir.>>
     Hayatta yapılan en büyük yanlış, dışa dönük sadece görsellik arz eden samimiyetine inanmadığınız bensel arzuların istemleridir. O istemler ki; kültürel dokuyu zedeleyen ahlaki hiçbir dayanağı olmayan ilkel bir zorlamanın arzusudur. Yapılanın yanlış olduğunu anlamak, yanlıştan dönmekten çok daha zordur. Çünkü içinizden alıp götürdüklerini göremezsiniz, tıpkı bir toprak kayması gibidir, şekilsel bir bozukluğa geriye dönüşü olmayan kayıplara neden olur. Her yönden değiştiğinizi fark edebilirsiniz, zaten artık normal bir insan değilsinizdir. Hayattan haz alamayacak kadar mutsuz, şaka kaldıramayacak kadar olumsuz, uykuyla arası açılmış, nefret ve öfkeyi tanımış bir insan olmuşsunuzdur. Sadece çıkar amaçlı arayışların, kurtuluş babında kıvılcımlarıyla, ümitsizlik içinde çırpınır durursunuz. Sabretmeyi öğrenmeden, kazanmak arzusuyla kendinizi kandırıp yanlış olan çıkışların sonuçlarıyla yüzleşirsiniz. Olması gerekende budur. Daha öncede dediğimiz gibi sonuçsuz hiçbir adım olamaz. İyi yâda kötü, burada anlaşılacak tek bir neden vardır o da sonuçlara katlanmak. Fil hakikat, demek gerekir ki hayatı anlamadan kendiniz için hiçbir şey istemeyin. Çünkü o herkesin ortak kavramıdır. Kimseden kimseye layık olmadığı bir fazlalık geçemez, hiç kimse hesabını veremeyeceği bir yükün altına girmek istemez. Bunu dileyen hayattan ümidini kesmiş, anlık değerlerin tüketimi peşinde olan, insandan münezzeh toplum dışı varlıklardır. Hiçbir zaman yaptıklarını hayat süzgecinden geçirip, geçmişini yeren ve kendinden nefret eden biri olabilirmiydiniz? Evet, bu mümkün çünkü beklentiler gerçekleşmeyince iç hesaplaşma başlar. Hayata küsmek, insanlardan uzaklaşmak, sorumluluklardan kaçmak, yapılacak en küçük işleri bile ertelemek bunun sonucudur. Hıncını en yakınınızdaki, belkide size değer veren eşiniz, dostunuz yahut anne veya babanızdan çıkaracaksınız. Şunu unutmayınız ki hiçbir zaman sizi seven insanların size verdiği değere layık olacak dışarıdan bir yaklaşım göremezsiniz. Ancak kullanılmayı arzuluyorsanız o başka. Bu sizi hiçbir zaman mutlu etmeyecek bir zelzelenin sonucu olabilir. Ruhsal bir kayıbın üstünüzdeki etkilerini başkalarıyla paylaşmak, bir kazanım olmayacaktır. Hesapsız ve anlamsız bir adım atmak mı istiyorsunuz? Bu sizin dileğinizdir. Tercih hakkınızı kullanırken önce en kötüye kendinizi hazırlayın, sonra duyulacak pişmanlık bir sürpriz olmayacaktır.          

     Sizlere birkaç adımdan örnek vermek istiyorum, doğru yada yanlış siz değerlendirin;

BI COK INSAN ISTER MUTLU OLABILECEGI PRENSINI BULMAK KENDI ADIMA KONUSMAM GEREKIRSE EZIK BIR KADIN EDASIYLA YASAMIYORUM HER ZAMAN DIK GULER YUZLU ASIL
BENIMDE ICIMDE KIRIK DOKUK HATIRALARIM VAR YINEDE HAYATIMA GIREN INSANLARA BUNLARI YAPTIKLARI ICIN BEDDUA ETMIYORUM. HEPSINEDE AYRI BIRER BIRER ZEVK ALDIM BAZI ZAMAN MUTLU OLDUM BAZI ZAMANDA AGLADIM AMA HEP USTESINDEN GELDIM KISA SURELI BIR EVLILIK GECTI HAYATIMDAN BENIM ICIN YANLIS BIR EVLILIKTI DOGRU DUZGUN TANIMADAN KORU KORUNE GITTIM ONUNLA BERABERR ASKIN GOZU KOR DERLER YA GERCEKTEN OYLE  AMA AYRILDIM KISACASI KURTULDUM. SIMDI ISE HAYATIMI YASAMAYA CALISIYORUM HAYATA HEP POZITIF BAKIYORUM KARSIMDAKI INSANINDA BOYLE OLMASINI ISTIYORUM COK KONUSTUM SANIRIM. BIRAZDA SENI TANIMAK ISTERIM R……….T SEN NELER YAPARSIN TABI HERSEY KARSILIKLI OLMALI OYLE DEGILMI?
Tarih: 2009-04-03 23:08:18


Merhaba. Burada olma amacın ne bilmiyorum ama ben çok bunaldım sıkıldım. Güvenecek kimse yok sanki bu dünyada. Yâda benim dünyamda böyle. Birine güvenip ona bırakması gerekiyor insanın kendisini her şeyiyle. Kendime her zaman her konuda güvenirim maddi olarak ta iyi durumdayım sakın beni yanlış anlama tek istediğim heyecan tutku sahiplik ne bileyim ya. Kocaeli yazmışsın profiline? Güzel, inşallah bu mesajı okursun boşa yazmamış olurum. Cep telefonun vardır heralde…
Tarih: 2009-05-07 17:35:41


Merhabalar orda mısınız? Aramalarda neden en üstte çıkıyorsunuz.
Tarih: 2009-05-20 17:01:58
Cevap vermediniz ama..sıcak bi kahveyi paylaşmak istermisiniz ?
Tarih: 2009-05-24 00:34:49
İlginizi çekmem için ne yapmam gerekiyor  bi baksanız artık diyorum.
Tarih: 2009-05-29 19:00:15
Selam tekrar.
Tarih: 2009-06-01 14:43:50

Merhabaaaaa. Profiline baktım, sende bak. Fotoğraf ekleyemedim ben videom var ama çok eskiden eklemiştim, 2 yıl falan önceki halim ve kimse göremiyordu şimdi senin görebilmen için onayladım tabi korku yorumda başkalarıda görebilirmiki? biliyormusun. Bu arada fotoğrafını falan ekle yâda msn? gold değilmisin yoksaa! Olsun. Şimdilik byes grşrz.
Tarih: 2009-06-16 21:24:40
merhabaa? Fotoğrafın halamı yok ya.
Tarih: 2009-07-03 23:30:53

Selam. Her erkek aynı deselerde ben inanmıyorum. Sonuçta iyi kötü diye ayrılır ama kadın kendisi ile ilgilenen onu göklere çıkaran erkeğe her zaman vurulur her şeyini onunla yaşamak ister kendini teslim etmek ister. İnternet ortamından böyle bir şey bulunurmu çok şüphelerim var bu nedenle bana gelen mesajları pek umursamam kendim mesaj yazmak isterim. Ve şuanda bunu yapıyorum ne derece doğru bir tercihsin bilmiyorum. Artık bunu göstermekte senin elinde. Pardon sana hiç sorma fırsatı bırakmadım ama sen ne düşünüyorsun? olabilirmi yani bu konuda ne dersin? Ne düşündüğünü bilmeden aklıma gelen her şeyi yazdım ama... Bu arada 9 Haziran doğumlumusun. Burcun ikizlermi yengeçmi. 9 Haziran hangisiydi çıkaramadım şimdi.
Tarih: 2009-08-14 11:11:23
O kadar yazdım hiç sesin çıkmadı.
Tarih: 2009-09-17 16:21:48


    Hayat bu kadar ucuz mu? Değerler bu kadar basit mi? Ne var! bilmediğiniz görmediğinizde? Neyi umut ediyorsunuz kendinize vaat ettiğiniz, adına mutluluk dediğiniz kör saplantıların peşinde. Ya hiç yoksunuz, sadece düzmece bir kimliksiniz yâda hiçbir değeri olmayan aslında hak etiği layığını arayanlardansınız. Bırakın bu ucuz yolları, hiçbir karşılığı olmayan bu götürü hayat felsefesinden size tavşan çıkmayacak. Olsa olsa hayal kırıklığı ve isli bir yol duruyor önünüzde.

A.İlhan ARSLAN 






Hiç yorum yok: