DivShare

7 Temmuz 2012 Cumartesi

BİR ŞEHİR REHBERİ


Ben     ne tarih hocasıyım   
            ne de coğrafya          
Beni    ancak 
            dört köşe taş bir ambar
                        kadar
                        alâkadar
                        eder
                        Ayasofya.
 
Beni Şişli'de yalnız
bıraksanız
Maçka'nın yolunu bulup gidemem. Yani demem
o demek ki, sanmayın ki elinize â la Bedeker bir rehber
vereceğim; hayır, ben size dört başlı bir şehrin içinden
haber
vereceğim.. Bu şehrin
basılır hep ayni şekilde
coğrafya kitaplarında resmi. Dört çeşit yazılır fakat
bu resmin altına ismi: KONSTANTİNİYYE, KONSTANTİNOPL DERSAADET, İSTANBUL......
Çalsın Maksimbar'ın cazbant kolu, çal bre kara köpoğlu, anlatayım Konstantinopl'u:
Yüzük, bilezik, gerdanlık, küpe muslin, krepdöşin, tül
ipek...
— Şu herif de karıma sersemce kur yapıyor pek!
Pudra, lavanta, lavanta, pudra, kozmatik,
— Kocam bakıyor beni bırak...
Haniya
Şampanya?!.
— Kuzum kızım bir daha iç!..
Bakara, poker, bakara, poker
briç... Bir ki
üç, bir ki
üç, bir ki
üç!.. Vaaaals... Vals!...
frak...
Sinyorina kara gözlü Sinyorina, gözlerinden yanağına düşen benin* görmiyelim ört yüzüne yelpazeniii!.. Sinyorina
karagözlü
Sinyorina gelelim mi
kollarına
Sinyorina?!
Sinyorina
Sinyorina
Sinyorina!..
Çalsın Maksimbar'm cazbant kolu çal bre kara köpoğlu anlatayım
Konstantmopru!!!
SONU VAR

1 yorum:

Hâdi dedi ki...

….Pudra, lavanta, lavanta, pudra, kozmatik,FRAK
….
Sanırım.