DivShare

18 Temmuz 2012 Çarşamba

Uzaklaşıyorum


Martıların kanatlarını rüzgâra açtığı vakit
Çimenler ıslak, hava mahremli bir hüzün kokuyordu.
Alıp başımı öylesine içimde ki patikalardan
Yalnızlığa doğru bir yol, önümde belirsizlik!
Arkamda büyük bir dağ gibi böbürdeyen
Hiç bir artısı olmayan koca bir hiçlik
Her duyguya filigran olmuş, geçmişim duruyordu.
Arada bir kaç serçenin sabah şarkısı
Elinde süpürge, ihtiyar emeklilerin temizlik telaşı
Ve işe yetişmek için koşturan bir kaç adam.
Yollar tenha, geçtiğim yerlerden biliyorum.
Uyuyordu şehir ve çokları ten kokusunda
Yumuşak bir dokunuş; 
Sıcak bir koyundan uyanmak istemiyordu.
Sağlı sollu sarnıçlardan düşüyordu gölgeler
Çatılar serin bir akşamın gerginliğinde
Günün ilk ışıklarıyla buğulanmış
Perdeleri kapalıydı camlarının
Henüz dünyaya göz açmamış
Sakinlerine, uyumayı telkin ediyordu.
Bu benim seçimim, bu yol nereye çıkarsa!
Öylesine, nedensiz, düpedüz, zikzakları olmayan
Kendimi geride bırakıp, aslımı arıyorum.
Başka suretlerde, başka gölgelerde ve başka seslerin
Arasından geçip, şehrinden uzaklaşıyorum.

Altan İlhan ARSLAN

Hiç yorum yok: