DivShare

16 Kasım 2013 Cumartesi

Çağların Ötesinde Bir Yerdir Memleket

Avunurduk ayları boyunca yılın

Tüflü bir soluktu soru ciğerlerimize
Kritik zamanların antik çağlarından
Ve yüzde yüz, gözde göz defa kere
Aynı gökyüzü kalamazdı o günden
Baktığımız;
Ayakta bir merak ile tutuyordu bizi
Baktığımız hayaliydi memleketimin.

Düşünüyorum da

Ne ümittir o, ekşi kokusu helgirin
Mayalı sütün sulanmış o yayık hali
Ne gizdir o örümcek ağları köşelerin
Karanlık bekçisi hem göz hem burnuma.
Ne bildiğimden çok hep aynı merak
Şaşkınlığın loş örtüsü altında
Vukuda şu an bulamayışım,
Sanki henüz doğmamış cevapları.

Her gidişimde

Zaman ötesi bir yer memleketim
Çağlar kadar eski el değmemiş
Zaman vurmamış insanlara
Herkes ayrı bir hayat ayrı bir güneş
Her güneşin tadı başkadır
Sanki ayrı bir zamanda evrilmiş.
Gelişime açılır çağların kapısı
Sacayak üstünde mısır kokusu ekmeğin
Burgudan çekilir taze erikler
Pekmeze hazır edilir küfelerce
Bir yanda odun kokusu sarmış evi
Bir yanda atalarımın kokusu başkadır.

Oradayım

Çocuktum ama büyükten küçülmüş
Zamana çekmiş aklı, çok yaramaz
Gölgelerinde derin ormanın, kayıptım
Kozalaklar, meşe palamudu peşinde
Ve çok zaman ben mantar toplardım.
Her sabah çan sesi dağa çekilen sığırların
Dedemin bağırtısı karışır huzura
Ninem yakmış ocağı süt kaynıyor
Kokusu söker yataktan
Andır gelişim
Bakır maşrapa elimde
Bir bardak sütün sabah keyfi çok başka
Ninemin cennet kokan ellerinden
Bir ömür uzatmak gibi
Dolmak huzura onun gözlerinden.
Ve
Serin bir çayı vardır
Küre’den başlayıp Bartın’a uzayan
Benim balık sevdam onda başladı
Onda ıslandım saatlerce ben
Açlığa direnişim ondandı
Bir bakraç elimde bir elimde olta
Nefsimle ilk kavgam açlığaydı.

Ne tutar ki yerini şu afili sokaklar
Adım başı dükkân
Her cinse münhasır her huya
Her çeşitten bir insan
Ne çok kalabalık
Ne kadar az huzur ve şehrin
Hiç kimseye tahammülü yok
Kimsenin kimseden de haberi.
Ne ucube bir yer ne kadar deli
Her şeyi beleşten satılsa
Her şeyi beleşten
Her şeyi
Ne eti para eder ne kemiği

Çağların ötesinde bir yerdir memleket.
Memleket ülke değil kazındığın topraktır.

Altan İlhan Arslan

Hiç yorum yok: