DivShare

13 Haziran 2009 Cumartesi

Hayatın Değişik Tadları Farklı Uğraşlar


İnsanlar, yaşamlarını güzelleştirmek için yeni bir şeyler yapmanın arayışı içindedirler. Kimi spor dallarıyla ilgilenir, kimi sanatla, kimi de edebiyatla. Bunlar ana başlıklardır, ayrıntılarında müzik, şiir, resim, futbol, yüzme vb. gibi branşlar vardır. Ben çocukluk yıllarında ilk şiirimi ilkokul üçüncü sınıfta yazmıştım ve o gün bu gündür yazıyorum. Resimde çok başarılı olduğum bir alan, en ilginciyse hiç sevmediğim halde on dokuz yaşında Türk Sanat Müziği’ne başlamam oldu. O yıllarda, yanında çalıştığım bir akrabamın isteğiyle belediye korosuna kaydımı yaptırdım. Öyle büyük bir heyecan içindeydim ki sonraki yılları hiç düşünmedim bile. Toplum içinde kendimi göstermeyi pek beceremesem de ilk günün heyecanıyla nasıl kaçmadım hayret ediyorum. Eskilerle beraber toplam kırk kişilik bir koroydu bu, BEKSEM Klasik Türk Müziği Korosu. Makam dersleri, nota solfej, çalgı dersi, ‘’ben ud tercih ettim’’ ve tabiî ki koro çalışması eğitimini aldığımız branşlardı.

İlk gün tanışma ve kaynaşma günüydü. Öğrenciler yavaş yavaş eğitim salonuna gelmeye başladılar. Bende baştan ikinci sırada cam dibinde yerimi almıştım. Tahtada bir nota dizisi yazılıydı, gözüm hep o notalara takılı kalmıştı, beklemekten sıkılmamak için göz egzersizi yapıyordum. Aslında heyecanımı yenmeye çalışıyordum desem yeridir. Tam bu sıralarda hemen arkama genç iki bayan oturdular, havadan sudan konuşurlarken o aralar Seda Sayan’ın gözde şarkısı Bende seni sevgilim’i söylemeye başladılar. Bende onlara kulak verdim şarkının nakaratı gelince araya girdim… Bende seni sevgilim… Baktım kızlar mosmor olmuş renk atmışlar şaşkınlık içinde ikisi de yüzüme baka kaldılar. Onlara küçük bir gülücük verip önüme döndüm, arkamdaysa derin bir sessizlik hâkim di. Az önce neşe içinde şarkı söyleyen sohbet eden ikilinin ağzını bıçak açmıyordu. Beş on dakika sonra merak ettim ve arkama dönüp baktığımda ikisi de yoktu. Yani araziye uymuşlardı, birdahada gelmediler. İlk günün kısa kârı ilginç bir hatıra olarak aklımda kalan bu olay heyecanımı da üstümden almıştı.



O günden sonra TSM’ ne daha başka bir ilgi duydum, hocalarımızın çok iyi olması bizlere hiç sıkılmadan katlanmaları ve eğitim metotları sayesinde kısa zamanda başarı geldi. Konser programı gereğince Kürdîlihicazkâr makamında eserler seçilmişti.

Karşıyaka da İzmir’in gülü yürük aksak

Derdin ne ise saklama… semai

Gidelim Göksu’ya bir âlem-i ab eyleyelim aksak

Meftunun oldum curcuna

Guru betti güneş karardı dünya curcuna

Her gece semada ararım aksak-curcuna

Koparan sinemi ağyar elidir ağır aksak

Bunlar gibi on bir şarkı, gerçekten ilk başlangıç için kolay değil biraz zorlandık diyebilirim. O yıl içinde güzel bir konser verdik sekiz aylık çalışmanın neticesi olarak. Hem nota, hem makam hem de ud öğrenmenin tadına vardım diyebilirim.



Herkes kendine göre bir uğraş seçebilir önemli olan buna kendinizi hazır hissetmenizdir. Hayatın farklı tadlarını almak için buna değer.

Hiç yorum yok: