DivShare

20 Temmuz 2009 Pazartesi

Bunu Biliyormuydunuz?

Thomas Edvard Lawrence 1888 de doğmuştur. Zengin bir aileye mensuptur. Oxford Üniversitesinde Arkeoloji tahsili gören Lawrence ; Arabistan, Suriye, Mısır ve Filistin'de etütler yapmıştır. Arap dili ve kültürünü ince ayrıntılarına kadar kavrıyarak 1. Dünya savaşı sırasında o bilindik ihanet senaryolarının altına imzasını atmıştır.


Lawrence'ın İğrenç Anılarından Bir Not:

“Osmanlı’nın çöküşü için Arap yarımadasında Padişah Halifeye karşı ayaklanmaya ihtiyaç vardı. Bunu teminde hiç zorluk çekmedim. Hicaz Şerifi HÜSEYİN, oğulları FAYSAL ve ABDULLAH, kendileri ve ümmetleri için ihaneti mukaddes vazifesayarak adeta bana yol gösterdiler. Abdullah bana Belçika’dan Her Arapın atasından miras olarak aldığı Türk düşmanlığı patlamak için ateş bekleyen bomba gibiydi. Hediye edilmiş bir mavzeri armağan etti ve ‘Türkler üzerinde deneyin’ dedi. Dediğini yaptım. İleri rütbeli bir Türk subayını öldürdüm. Namluya bir çentik attım. Daha sonra bir gün bedevilerin zehirlediği kuyulardan su içerek ölmek üzere olan Türk askerleri üzerinde silahı denedim. Namluya onların sayısıkadar çentik attım.”

Hiç yorum yok: