DivShare

15 Ağustos 2009 Cumartesi

UZAKLARA BAKIYORUM



Uzaklara bakıyorum; gözlerim anlamsızlığın ezginliği içinde

Çektiğim acıların kutsal kapısı açılmış, ufukta incelmiş bir yerde.

Ruhumda yanıyor bütün tövbeler inatla bakıyorum geçmişe

Hiç sükûn etmeyecek bir kıyımın sonunda, oturuyorum sakince.


İşte ben; aklımı kaçırmadımsa eğer yanıyorum memleket özlemiyle

Her şey baştan yanlıştı belki, bilemedim! Yaşadığımı sandım

Kendimi avutup yarım asır hiç umulmayan bir el gibi

Ruhuma ihanet ederek, isyana giden yolun başını tutmuşum.


Bir zamanlar mıh derlerdi! Eskiler, ahşabı ahşaba kenetlerdi.

Sevgiyle örülürdü yuvalar mutluluk içinde, aralara ateş tuğlası düşerdi

Şöminesiz olmazdı bir tek ev nice sevgiler kaynadı sacayakta

Kararan aş’ın kabıydı yürekler o denli aydınlık ve mutluydu.


Hangi kuş uyanmış güneşten önce ve güneş benim atamdan önce

Karanlık giderken, vakur her sabahı nemi sarardı baskın bulutların

Rüzgârı dinlerdik ormandan hışırtıyla gelen o ne güzel bir beste

Çan sesleri karışırdı hayvanların gidişi vardı tek sıra halinde.


Uzaklara bakıyorum şimdi olmayan nefesi hayattan kesilmiş

Sevdiklerimi görüyorum çocukluğumun en güzel çağında.

Hıçkırarak ağlamak gözyaşlarıyla zamana sessiz bir haykırış

Yalvarırcasına istemekti tanrıdan olmayacağını bile bile.

A.İlhan ARSLAN

Hiç yorum yok: